Mobile

WhatsApp voegt weer een nieuwe functie toe voor zakelijke gebruikers

Gebruik jij WhatsApp om contact te houden met je opdrachtgevers? Binnenkort wordt dat nog makkelijker en komen er tools om WhatsApp ook op je website te gaan gebruiken.

WhatsApp is druk bezig zijn dienst steeds aantrekkelijker te maken voor zakelijke gebruikers en bedrijven. Zo werden er deze week weer een aantal nieuwe opties bekend gemaakt die zich specifiek richten op de zakelijke markt. De nieuwe opties zijn te gebruiken via de nieuwe API van WhatsApp.

Bedrijven kunnen straks nog makkelijker een telefoonnummer integreren op hun website met een directe koppeling naar WhatsApp. Steeds meer ondernemers bieden hun klanten de mogelijkheid om via WhatsApp contact op te nemen. Zij kunnen op die manier onder meer een afspraak maken of de status van een bestelling checken. Denk bijvoorbeeld aan ondernemers in de zorg, bouw of een ander uitvoerend beroep waarbij het lastig is om steeds de telefoon te moeten opnemen. WhatsApp is dan het ideale communicatiekanaal omdat het snel en laagdrempelig is.

Klantenservice via WhatsApp

Ook kunnen bedrijven straks een click-to-chat functie op hun website integreren die gekoppeld is aan hun WhatsApp account. Zo kunnen bezoekers online hun vraag stellen die de ondernemer of medewerker snel en makkelijk mobiel kan beantwoorden. Zelfs real-time support via WhatsApp is op deze manier straks mogelijk, voor bedrijven die online hulp of advies verlenen.

De dienst is niet gratis, gebruikers gaan betalen per verzonden bericht om spam te voorkomen. Wat de kosten hiervoor gaan zijn is op dit moment nog niet bekend. Begin dit jaar lanceerde WhatsApp eerder al de Whatsapp Business Service, een gratis Android-app voor zakelijke gebruikers die contact met hun klanten willen onderhouden via het platform.

T-mobile
FOUNDERS
WhatsApp voegt weer een nieuwe functie toe voor zakelijke gebruikers